Večplastna občutljivost Barbare Stupica
Večplastna občutljivost Barbare Stupica
Opus Barbare Stupica je raznolik in obsežen. Njeni začetki delovanja v gledaliških hišah segajo v čas konca osemdesetih let prejšnjega stoletja in v dobrih tridesetih letih sodelovanja z različnimi umetniškimi ustvarjalci se je v garderobah, depojih, delavnicah, hodnikih zbralo veliko lutk, kostumov in drugih rekvizitov, ki pričajo o pestrosti kreativnega duha avtorice. Barbara Stupica je snovalka lutk, ilustratorka, kostumografinja, scenografka; sodeluje v nastajanju predstav za najmlajše in odrasle. Njene stvaritve so lahko zelo majhne, v obliki namiznih lutk ali senčnega gledališča, in velike ali zelo velike, v funkciji scenskih postavitev in kostumov za animatorje ali igralce. Sama poudarja, da ji je zelo blizu vizualna estetika zgodovinskih slogovnih obdobij baroka in rokokoja ter v smehu doda: ≫ultra kič≪.
Vstopiti v zagonetni labirint Barbare Stupica pomeni biti povabljen (ali zvabljen) v ≫zajčjo luknjo≪ ali v ≫hišo za ogledalom≪, kjer kraljuje domišljija. Čeprav v gledališču predstavo gledamo, pogosto sploh ne razmišljamo, kako veliko in pomembno vlogo odigra njena likovna podoba. Praviloma je njen pomen še toliko večji, kadar ne izstopa, temveč enakovredno dopolnjuje igrano pripoved. Zato so likovni snovalci vedno znova na preizkušnji, še posebej sami pred seboj, kako najti tisti pravi likovni izraz. Včasih moramo biti soočeni z ≫baročnim kičem≪, drugič nas prepriča skrajni minimalizem ali pa je prava mera nekje v zlati sredini.
Dr. Nataša Smolič
Za posojo razstavljenih predmetov se zahvaljujemo Lutkovnemu gledališču Ljubljana, Cankarjevemu domu, SNG Drami Ljubljana, SNG Nova Gorica, Gradskemu kazalištu lutaka RIjeka, Srednji šoli za oblikovanje Maribor.
Galerija
Sodelujoči
Avtorija postavitve Barbara Stupica in Luc Pavlin